Manfaat dan membahayakan berjalan dengan urat

Varises kaki yang lebih rendah adalah sukar dan penyakit yang tidak menyenangkan, tapi itu bukan hukuman kehidupan normal, jika didekati dengan pikiran untuk terapi. Sama berjalan dengan urat telah agak hak untuk hidup, tetapi hanya subjek untuk beberapa syarat penting.

Itu urat kaki untuk lari?

berjalan dengan urat

Kehilangan varises di kaki – adalah sebuah patologi yang membangun selama bertahun-tahun dan dekad, diam-diam membuat perubahan negatif untuk kesihatan dan kemampuan pesakit. Kompleks termasuk beberapa yang tidak menyenangkan atau menyakitkan gejala yang membawa rasa tidak selesa pesakit dalam kehidupan sehari-hari dan, pertama sekali, rasa berat di kaki.

Di samping itu, banyak pasien mengadu gejala-gejala seperti perasaan batin kenyang di kaki, membakar dan bahkan malam di otot betis, yang disebabkan oleh hakikat bahawa kapal terus berkembang dan membengkak.

Yang paling sukar gejala-gejala ini seperti yang bengkak tisu lembut, ditunjukkan di malam selepas hari yang sibuk bekerja, jadi, jika kita bisa bicara tentang berjalan dengan varises di kaki anda, hanya di pagi hari ketika otot, pembuluh darah dan tisu berehat dan segar.

Sekarang, mengenai fakta yang pelaksanaan Jogging: berjalan dengan urat tidak dilarang, tapi tidak dibenarkan oleh jauh – itu semua tergantung, akhirnya, dari pendapat doktor yang merawat.

Pakar harus mempertimbangkan semua parameter keadaan pesakit, termasuk berat (tahap kegemukan kemungkinan), fungsi sistem pernafasan dan jantung, tahap kerosakan vena rangkaian dan lain-lain faktor yang sama, dan hanya dia yang bisa biarkan berjalan dengan urat – apa kemerdekaan di sebahagian daripada pesakit boleh penuh dengan komplikasi.

Bagaimana bisa berguna untuk menjalankan dengan urat?

Dari penyakit itu sendiri berjalan dengan urat kaki yang lebih rendah tidak membantu, tentu saja: penyakit ini pertempuran pembedahan dan perubatan jalan, membuat banyak usaha untuk mencapai hasil.

Di sisi lain, jika kelulusan doktor, keserasian berjalan, dan patologi agak jelas, karena ini jenis aktivitas fisik baik memberi kesan Umum keadaan pesakit.

Sebagai contoh, tetap Jogging di pagi menyumbang kepada:

  • pengukuhan hati otot;
  • menormalkan aliran darah ke kaki dan dari mereka;
  • kurangkan berat badan yang berlebihan menciptakan ketegangan pada anggota bawah;
  • untuk menguatkan rangka sistem;
  • darah penepuan oksigen;
  • pengaktifan imun angkatan badan.

Tidak heran pakar semua bertujuan percaya bahawa berjalan menguatkan kesihatan dan memperbaiki nada keseluruhan dan mood, dan itu, orang-orang yang terlibat dalam kegiatan seperti itu di tahap Amatur, mempunyai hak untuk mengharapkan cepat sembuh dari penyakit semasa.

Pada kira-kira dikenakan pada badan kesan untuk kegiatan ini dianggarkan setanding dengan, misalnya, lebih spesifik cross-negara berjalan atau berenang, yang tidak sesuai, itu jika urat berjalan hampir semuanya.

Teknik yang menjalankan latihan.

Seperti yang rumit seperti vena rangkaian di kaki tidak boleh diskaun apabila berencana berjalan aktiviti, anda perlu untuk pendekatan teknik Jogging untuk berjalan dan urat melengkapi antara satu sama lain secara harmonis.

Ini adalah lebih baik untuk bergantung pada pengetahuan doktor dan pelatih yang akan membantu anda memilih yang terbaik beban dalam setiap individu-mana, dan akan memantau keadaan pesakit.

Pertama sekali, kita harus melihat kadar dan jarak: ia adalah yang terbaik untuk berlari dalam tenang (lambat atau rata-rata kadar), memilih jarak yang dekat dengan permukaan licin dan lega. Itu masa yang disarankan satu run adalah tidak lebih dari 20 menit, sebagai kelas akan tidak lagi memberi kesan kesihatan.

Ia harus mengambil kira beberapa lain kunci parameter:

  • kadar jantung maksimum semasa latihan 120 degupan per minit, dan kawalan perlu sepanjang perjalanan
  • untuk pergi untuk berjalan di pagi dengan perut kosong, pada hari-hari panas, memilih satu masa di mana udara tidak dihangatkan;
  • frekuensi sesi dipilih secara individu, tetapi dalam tahap awal ia adalah lebih baik untuk menjadi terbatas untuk tiga atau empat kali seminggu.
  • pada tanda sedikit keletihan atau tekanan (jumlah atau di kaki) yang harus berhenti beban dan berehat, meninggalkan pelajaran untuk masa yang lain.

Sila ambil perhatian! Banyak dokter sekarang percaya itu tetap berjalan pada tanda-tanda penyakit, memar dan urat pada kulit boleh mencegah lagi pembangunan urat kapal dan urat, atau sekurang-kurangnya untuk mengurangkan, jadi ia adalah disarankan untuk melakukannya sebagai langkah pencegahan.

Kasut

berjalan

Kasut harus berkoordinasi dengan anda doktor, pakar dalam penyakit kaki tahu yang model dan jenis itu adalah lebih baik untuk memakai itu atau pasien lain.

Apa-apa yang besar, berat atau keras (tegar) kasut dan kasut pasti dilarang, karena mereka pasien akan jalankan keras, dan bukannya tenaga ia akan kembali rumah yang patah dan lelah dan jadi ciri-ciri vena.

Memilih Jogging kasut, anda perlu fokus tidak pada mereka bergaya penampilan seperti pada struktur dan bahan pengeluaran: ia harus lembut sepatu yang dibuat dari kulit asli, yang dilengkapi dengan wajib ortopedik footbed.

Ia adalah sama-sama penting untuk membayar perhatian kepada baik perforasi untuk memberikan udara segar dan menurunkan suhu, seperti yang panas kaki menyumbang untuk permulaan bengkak di betis dan pergelangan kaki.

Kontra lari

Langsung kontra untuk tidak berjalan begitu banyak: pertama, yang kegemukan jika badan besar-besaran indeks yang lebih tinggi daripada 25, berjalan akan ada untuk menggantikan hanya aktif berjalan. Hal yang sama berlaku untuk pesakit dengan tulang dan bersama penyakit, di mana dramatik pergerakan penuh dengan akibat yang negatif.

Pada penyakit jantung dan pernapasan sistem perlu hubungi doktor untuk menentukan maksimum beban yang dibenarkan, tapi dalam kasus ini, kelas boleh dianggap bersyarat dilarang atau tidak wajar. Akhirnya, berjalan di jalan yang ia akan menjadi lebih baik untuk menggantikan mekanikal trek di gym, jika pasien mempunyai masalah dengan visi atau koordinasi di ruang angkasa.

29.09.2019